نگارستان

یادداشت ها و سرمقالات سید باقر پیشنمازی

نگارستان

یادداشت ها و سرمقالات سید باقر پیشنمازی

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

آسیب شناسی وضع فعلی آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور را نه در اشتباهات یا ناکارآمدی افراد بی سواد و نا آگاه و غافل، که در جرائم بعضی دانش آموختگان وفارغ التحصیلان از این دستگاه ها، باید جستجو کرد که با «طعمه نگری» به منصب‌ها، اشتهای تصرف پیدا می‌کنند و با بهره گیری حرفه ای از موج آفرینی حزبی و دامن زدن به رقیب هراسی و انواع شعار آزادی و خدمت، فریب می دهند و بالأخره با مصادره شعار آزادی وخدمت برای خود و خویشاوندان، با «چراغ دانش» گزیده تر کالا را می ربایند! به اعتماد مردم خیانت می کنند تا بذر یاس و نا امیدی بکارند و دشمن را نیز به طمع اندازند. و دانش آموختگانی! دیگر در بالا دست، بجای داغ خیانت، نشان خدمت به آنها تقدیم می کنند و شگفت آور این که درمناصبی دیگر ترفیعشان می بخشند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۲۹
سید باقر پیشنمازی

وقتی خدای متعال خود را معلم توصیف، و رحمت و محبت را مقدمه تعلیم(۱)، وتعلیم هدفمند را مقدمه “رشد” (۲) اعلام می کند، احساس کرامت و بالندگی وصف ناپذیری را به همه معلمان انسان پرور و تاریخ ساز جهان ارزانی می دارد.
دوازدهم اردیبهشت نیز سالروز شهادت استادگرانقدری است که با علم وعمل و سلوک حکمت آمیز خود منزلت معلمی را بیش از پیش رفعت بخشید وبه مقام قرب رساند و به نشان افتخاری برای تعیین روز بزرگداشت مقام معلم تبدیل شد. با این امید که مسئولان عالی نظام تعلیم وتربیت کشور از قبیل شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی در تربیت معلم و استاد، استاد شهید علامه مرتضی مطهری را الگوی کادرسازی خود قرار دهند و تلاش کنند مانند او پرورش دهند تا انقلاب اسلامی بتواند افق‌هایی را که ترسیم کرده است را محقق نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۲۲
سید باقر پیشنمازی

انقلاب اسلامی همچون رودی خروشان مسیر پر پیچ و خم خود را طی می‌کند و با صلابت و اقتدار موانع پیش رو را یکی پس از دیگری در می نوردد. این انقلاب چشم انداز خود را ایجاد تمدّن عظیم اسلامی و رساندن پرچم به صاحب حقیقی آن، قرار داده است. و این رود مواج تا به دریای غایت خود نرسد، آرام نمی گیرد.

اما بر اساس سنت الهی ، رشد یافتگی و توانمندی برای رسیدن و رساندن به قله آرمانها، جز با عبور از معبر فراز و فرودهای زمان(۱)، و مقاومت در برابردشمنان و اندوخته سازی تجربه های کلان، حاصل نخواهد شد.اگر چه انقلاب اسلامی در بستر حوادث و رویدادهای پیش روی خود ازجمله سال‌های دفاع مقدس توانست از بعضی تهدیدها فرصت سازی کند و مدیران کارآمد مورد نیاز خود را پرورش دهد اما در گام دوم وبرای ادامه راه انقلاب، بیش از گذشته نیازمند کادر سازی هدفمند وتربیت انسانهای پرهیزگار، دانشمند، ماهر و مصمم است تا بتواند این کشتی را از میان امواج سهمگین عبور داده وبه ساحل نجات برساند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۱۹
سید باقر پیشنمازی

 خدای متعال درکنار پیامبر باطنی و ظاهری، تاریخ را نیز چراغ راه انسان‌ها قرار داده است تا با تفکر درمورد خط مشی و سرنوشت تلخ و شیرین پیشینیان، و عبرت گیری ازتجربه آنان روشی نجات بخش برای زندگی خود ترسیم کنند و بابهره گیری به‌موقع ازعلائم راهنما، باهوشیاری و مراقبت ازکنار پرتگاه‌های سقوط موجود درمسیر زندگی خود، ایمن عبور کنند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۱۲
سید باقر پیشنمازی